No show beleid

Wij zijn continu bezig net het verbeteren van de kwaliteit van de zorg. Goede zorg betekent ook dat u snel bij ons terecht kan. We doen er alles aan om de wachttijden zo beperkt mogelijk te houden.

Het komt een groot aantal keren per jaar voor dat een patiënt onaangekondigd wegblijft op een afspraak. Dit is nadelig want andere mensen die op de wachtlijst staan, moeten daardoor langer op een afspraak wachten. Ook kunnen de behandelaars hun tijd niet efficiënt genoeg benutten, waardoor onnodig veel kosten worden gemaakt.

Daarom doen we ook een beroep op u: Als u niet op een afspraak kunt komen, bel die dan zo spoedig mogelijk en minimaal twee werkdagen van te voren af!  (Telefoonnummer 0115-612004).

Uw afzegging wordt genoteerd en u kunt veelal direct een nieuwe afspraak maken. Buiten kantooruren en in het weekend kunt u de afmelding inspreken op het antwoordapparaat. Ook kunt u uw afmelding schriftelijk doorgeven via deze website (contact).

Als u niet of te laat afbelt zullen wij u een wegblijftarief in rekening brengen. Dit wegblijftarief is vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit. Het bedraagt € 162,35 / uur, in redelijkheid 0 tot 100 % van de voorgenomen behandeling wanneer in de gereserveerde tijd geen andere patiënten konden worden behandeld. Dit bedrag kan niet worden gedeclareerd bij de zorgverzekeraar.